duminică, 22 aprilie 2018

E de ajuns să fii doar editor de conținut?



Ca editor de conținut, am învățat că înainte de toate, trebuie să fiu un întreg. Nu ajunge doar să scriu, să scriu bine sau să scriu cu dedicare. Trebuie să fiu omul care să planifice, să facă reserch, brainstorming, să fie în permanență în contact direct cu produsele sau serviciile celor cu care colaborez, cu clienții, cu alte canale media pentru a fi mereu cu un pas înaintea concurenței sau a așteptărilor. Trebuie să cred în ideile noi, să fiu creativă și îndrăzneață, să prezint produsul ca pe ceva nou, chiar dacă acesta este deja cunoscut ca și concept de client. Cel mai important aspect ca editor de conținut este să cunosc publicul țintă. Și să nu omit nimic referitor la acesta. Trebuie să știu când să public sau ce să public, deoarece identificarea publicului țintă este una dintre etapele cele mai importante pe care trebuie să le iau în calcul atunci când realizez un conținut.

Ce înseamnă asta? Înseamnă că nu e de ajuns să știu doar ce fel de personae vizitează site-ul, nici doar modul în care aceștia găsesc drumul către site, ci trebuie să le cunosc COMPORTAMENTUL! Cele mai bune rapoarte pentru a întțlege ce acțiuni iau persoanele când se află pe site, sunt rapoartele de comportament – Behavior Reports.

Raportul de Comportament (Behavior Report) poate răspunde la cele mai multe întrebări referitoare la client și poate dirija cel mai corect către o strategie și un marketing de calitate, bazat pe un public țintă corect!

De pe ce pagină sau postare din blog se abonează la newsletter cele mai multe persoane?

Care sunt paginile din site pe care vizitatorii petrec cel mai mult timp sau cel mai puțin?

Care sunt căutarile vizitatorilor în bara de search?

Care sunt paginile care convertesc cel mai bine?

Care CTA-uri convertesc cel mai bine sau care nu convertesc și cel mai probabil ar trebui scoase?

Alt aspect important este optimizare pentru căutari și pentru Social, iar eu, cu privire la acest aspect am învățat că deși e vital să realizez un conținut care în primul rând să fie scris pentru client și doar apoi pentru motoarele de căutare, trebuie să specific că orice conținut pe care îl produc trebuie optimizat pentru căutare, dar și pentru platformele de Social Media care sunt extreme de importante. Ce înseamnă asta? Că fiecare articol trebuie scris natural, firesc, nu trebuie îmbâcsit cu cuvinte cheie sau brutalizat de acestea, ci toate cuvintele cheie, trebuiesc integrate curat, de la sine în text, pentru că numai dacă faci rank conrect și natural, clienții te pot găsi în mod organic atât în motoarele de căutare, cât și în Social Media.

Cum fac asta? Realizez conținut valoros și spun o poveste care să capteze, să rețină și să producă efecte.

Altfel spus, ca editor de conținut trebuie să fiu un PR.


Pe lângă public, trebuie să înțeleg produsul sau serviciul, să stabilesc punctele forte și avantajele acestuia, utilizarea principală, ca să pot crea conținut diferit și de impact, față de alte firme concurente. Apoi, trebuie să îmi fac un plan prin care deși mă gândesc la vânzare, trebuie să rămân axată pe principiul nevoilor celor care vor concuma și a calității produsului. Dacă nu fac asta, nu voi reuși să ating canalul principal pe care trebuie să ajungă produsul către client. Vânzarea e importantă doar când are profit. Profitul se realizează prin calitate. Calitatea trebuie să existe inclusive în conținutul de marketing realizat de mine ca editor.

Cu alte cuvinte, trebuie să creez VALOARE pentru a provoca omul să citească, să cumpere și să rămână client fidel!


2 comentarii:

  1. Multumesc pentru acest articol, aveam nevoie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu drag, scumpa mea :)! Nu am vazut comentariile pana acum. Te rog sa ma ierti!

    RăspundețiȘtergere